Barns röster räknas!

Barns röster räknas. Särskilt under föräldrars separationer och tvister. Därför behöver samhället erbjuda mer lättillgängligt stöd och bättre information, både inför, under och efter en separation. När två vuxna separerar, går de igenom en kris. Att gå igenom en kris kan skapa gränslöshet hos en vuxen människa. Då kan det vara svårt att se barnet i familjen.

Sveriges Makalösa Föräldrar arbetar ständigt med att lyfta fram barnets rätt och barnets röst.

"Vår familj är mamma och jag"



"Jag har jättestor familj"



"Jag har en mamma och en pappa men de bor inte tillsammans"



"Det är inte roligt när familjer bråkar"



"Jag älskar min familj för de ger mig saker när jag vill och städar mitt rum"



Barn har en röst även under separationer!

Populära inlägg i den här bloggen

Politiska aktivister använder social media bäst

Vara, inte göra