Njuter av min semester

Jag är på Fårö med familj och det är så lite att göra här, att jag på ett naturligt sätt börjar gå lite lugnare, börjar djupandas, börjar stanna upp.

Minns med förskräckelse hur vi i Stockholm springer med fara för vårt liv, för att hinna med en buss, trots att nästa kommer inom fem minuter.

Min mormor älskade att promenera, tror det bidrog till hennes goda hälsa trots hög ålder. Tills en stressad man sprang omkull henne och hon bröt lårbenshalsen, och det var början på slutet. Hon dog några år senare.

Så stressa inte i onödan! Särskilt inte med era barn i handen/vagnen.

Jag ska fortsätta vila men njuter Barrosos ord om solidaritet i kristider, det är enormt viktigt... http://m.euractiv.com/details.php?aid=513710

Populära inlägg i den här bloggen

Politiska aktivister använder social media bäst

Vara, inte göra