våren är här

Igår var det helt snöfritt på Sergels torg, och flera smågäng hade kommit ut och njöt av solen.

Idag hade Espresso House ställt upp sina dörrar.

Detta måste väl ändå vara säkra vårtecken? ;o)

Så är det att bo i storstaden. ;o)


För övrigt har jag varit hos tandläkaren och fått veta att jag behöver ordna implantat (med titanskruv) som kostar ca 15 000 kr. Jag skrattade lite, för det blev en så absurd situation.

- Hur känns det, sa tandläkaren, och la sin hand på min axel.

- Ja, hur det känns? sa jag fundersamt: Det känns som om det inte kommer att hända.

Nåväl, livet är upp och ner. Upp och ner, och det enda vi kan göra är att följa med. Sitta kvar på flotten och låta strömmen föra oss dit den vill. Inte spjärna emot, för då blir resan bara mer mödosam, utan bara följa med i vågorna och rörelserna. :o)

Populära inlägg i den här bloggen

Politiska aktivister använder social media bäst

Vara, inte göra