En lärorik dag!

Jag började morgonen med att fundera på gårdagen, och då i synnerhet på regeringens mål att i EU2020 jobba för att 80 % av alla (arbetsföra) ska vara i sysselsättning till 2020. EU:s mål är 75 %, men då börjar ju många länder på mycket låg siffra. I Sverige har vi just nu 78-79 %... jag kan tycka det är väl låg siffra...

Mer om EU2020 kan man läsa här: http://ec.europa.eu/news/economy/100303_sv.htm

Sedan presenterade jag vår organisation för en PR-firma, och fick på köpet bra tips för bl.a. medlemsrekrytering. Jag behöver få bättre förståelse om inflödet (varför man blir medlem), vår organisation behöver bli tydligare varför man ska bli medlem och vi behöver bl.a. utbilda "SMF-ombudskvinnor/män" som bl.a. kan samverka med media, myndigheter och andra organisationer. En givande timme!

Därefter åkte jag till kontoret och filade på viktiga återrapporten till Socialstyrelsen. Och till slut mötte jag en representant från Svenska Kyrkan, ett oerhört givande möte och vi diskuterade bl.a. barnkonventionen, barnkonsekvensanalyser och ensamföräldrar!

Ja, dagen är inte slut än, men jag är ändå nöjd. :o)

Populära inlägg i den här bloggen

Politiska aktivister använder social media bäst

Vara, inte göra