Olika små nyheter

Regeringens forskningsberedning ska nu skapa ett program som i framtiden ska låta yngre forskare få stor frihet att själva utforma sin forskning. Det låter jättebra och jag hade gärna själv varit en del av det programmet för åtta år sedan, när jag själv disputerade. Som det blev nu, för mig, valde jag en avhandlingsidé som inte riktigt var mitt egna val, om än att jag gjorde något bra av det då jag lät mina favoritämnen makt och styrning dominera i avhandlingen. Efter disputation kastades jag in i intensiv undervisningsbörda, och fick i praktiken ingen chans att gå vidare i min forskning på allvar, trots att jag visat på förmåga och talang. Men det blev bra ändå, jag lärde mig oerhört mycket av undervisning, handledning och studierektorskap!

Rekordmånga ansöker om skuldsanering, inte minst vid separation. Lyfter fram ett behov av vårdnadsfred, dvs. åtgärder för att skapa en sund och konstruktiv separation, inte minst för barnens skull.

Ronneby är bästa kommunen för ensamföräldrar, visar Makalösa Föräldrars studie, som du kan ta del av här.

Barnomsorg är viktigaste frågan i valet menar Makalösa Föräldrars ordförande Per-Erik Pallin i en insändare.

Populära inlägg i den här bloggen

Politiska aktivister använder social media bäst

Vara, inte göra