Almedalen, ack almedalen

Croneman skriver i DN idag en krönika om Almedalen. Rätt kul, faktiskt. Och som jag ser det, rätt sann. Inte för att jag fått komma in på mediefesterna, de där flashiga, på de finaste uteställen, där strålkastarna lyser upp de som är lyckliga nog att få sitta i centrum och bli filmade, medan de smuttar på något kallt&gott och skrattar och ler. http://www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-medierna-satter-pa-sig-springsjasens-keps-under-almedalsveckan Carlstedt, IOGT-NTO, frågade sig själv om det kanske var meningslöst sommardagis för politiker, men jag tror hon kom fram till att så inte var fallet. http://annacarlstedt.wordpress.com/2012/06/13/almedalen-meningslost-sommardagis-for-politiker-eller-vardefull-motesplats-for-ideburet/ Jag ska inte säga att jag vare sig sågar eller applåderar Almedalen. Som GS för en liten intresseorganisation kan jag bara göra de mest aktiva valen som står till buds, för att kunna föra fram våra frågor om en grupp som faktiskt rätt sällan syns. Almedalen ger mig en chans, hur liten den än må vara, att få ge vår åsikt kring behov av nattis elller ökat underhållsstöd. Och kanske, kanske jag också kan träffa på någon kommunpolitiker som tycker det här med Makalösa Föräldrar verkar fantastiskt, och som vill medverka till att ett nätverk startar även i hens kommun. Då har jag lyckats med något viktigt.

Populära inlägg i den här bloggen

Politiska aktivister använder social media bäst

Vara, inte göra