vänsterns identitetskris?

Läser att vänstern förtvivlat försöker tvätta bort kommuniststämpeln. Det förstår jag mycket väl, men jag tycker de tar ett steg i fel riktning. Varför bli lika bleka som jag tycker socialdemokraterna blivit?

När jag som 20-åring läste om Karl Marx blev jag heltänd. Han pratade om kvinnans lika värde och vikten av att känna ett värde som människa, som känns väldigt självklart. Och han var mycket noga med att betona att han inte gillade kommunisterna, för de förvanskade hans idéer.

Jag fortsatte därefter in i den teoretiska världen, vidare till Michel Foucault, så partipolitik ska jag inte yttra mig om. Men det finns en heller bild på Marx som jag hade på mitt kontor på universitetet. Ska leta upp den...
Published with Blogger-droid v1.6.5

Populära inlägg i den här bloggen

Politiska aktivister använder social media bäst

Vara, inte göra