kreativ konflikthantering

Ta den person du inte riktigt kommer överens med, på lunch, men tänk på följande:

- Övertyga inte, utan var nyfiken.

I can never be what I ought to be, if you can't be what you ought to be. Martin Luther King

The problem with the world is that we draw up the circle of the family to small. Mother Theresa

I need you, in order to be me, and you need me, in order to be you. Nelson Mandela

Lyssna gärna på Elizabeth Lessers föredrag (som föreslagit ovan idé): http://www.ted.com/talks/elizabeth_lesser_take_the_other_to_lunch.html?utm_source=newsletter_weekly_2011-01-20&utm_campaign=newsletter_weekly&utm_medium=email

Eller läs en av hennes böcker, de är fantastiska.

Populära inlägg i den här bloggen

Politiska aktivister använder social media bäst

Vara, inte göra